دیگه چه خبر؟فرهنگی

نگاهی به فیلم تمساح خونی؛ لبخند رضایت بر لبان تماشاگر

جواد عزتی از بازیگران مشهور، محبوب و خوب ایران، در چهل و دومین جشنوارۀ فجر با فیلم «تمساح خونی» در مقام یک کارگردان ظاهر شده و در این مقام نیز چون بازیگری خلاقیت، نبوغ و توان خود را ثابت کرده است.

مدرسه آنلاین – جواد عزتی یکی از چهره‌های مطرح جشنوارۀ امسال است که با ساخت اولین فیلم خود به جرگۀ کارگردان‌ها پیوست. تمساح خونی می‌تواند یکی از آثار مطرح جشنوارۀ چهل و دوم فجر باشد.

در خلاصۀ فیلم تمساح خونی آمده است:
«من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست‌دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»
طبق گفته‌های خود کارگردان، تمساح خونی یک اصطلاح برای افرادی است که با جیب خالی خطرهای بزرگ می‌کنند. همچنین این اصطلاح در بازی پوکر به فرد بازنده گفته می‌شود. داستان این فیلم نیز حول محور دو شخصیت اصلی به نام‌های هومن و پیمان است که با دردسر بزرگی روبه‌رو شده و کمبود مالی دارند. به همین خاطر، آنها تصمیم می‌گیرند تا به قمار روی آورند…

نقد فیلم سینمایی تمساح خونی

آغازی جالب و پایانی متفاوت و خلاقانه فیلم را پرجاذبه کرده است. فیلم موضوعی جدید و البته تابوشکنانه (قمار) است. به شدت عام‌پسند است و در آن خبری از پیام اخلاقی و نتیجه‌گیری و خیرو شر و … نیست. روایتی از ساعت‌هایی از زندگی عده‌ای از افراد ثروتمند است که اخلاق و ارزش‌های دینی را زیر پا گذاشته‌اند و با قمار سرگرم هستند.

فیلمی کمدی – اکشن که با خلاقیت شما را می‌خنداند و با خود همراه می‌کند. صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریز مهیج که در سینمای ما کم‌سابقه است در فیلم عزتی به خوبی در فیلم نشسته و آن را جلو برده است و باعث ایجاد هیجان و جذابیت در فیلم شده است. جواد عزتی در فیلمش از توان بازیگری خود، جمشیدی‌فر، خلج و آقاخانی در جهت ایجاد موقعیت‌های کمدی استفاده کرده و ضمن ایجاد لحظاتی طنز هنرش را به خوبی نشان داده است.

فیلم به گونه‌ای است که هم شوخی‌هایش و هم اکشن بودن بی‌نظیرش مخاطب را میخکوب می‌کند و او را وامی‌دارد که از صندلی‌اش جم نخورد و با اشتیاق آن را تا انتها تماشا کند. ا استفاده از گره‌های داستانی پرقوت و رفت‌وبرگشت‌های درگیرکننده، مخاطبش را به معنی دقیق کلمه حفظ می‌کند.  فضای ساده و صمیمی هومن و پیمان تماشاگر را با آن دو همراه کرده و در دل آرزوی موفقیت آن دو را دارند. نکتۀ بعدی این است که فیلم از شوخی‌های رکیک و جنسی به دور است و توانسته به تمیزی و به صورت مثبت لبخند را بر لب‌های مخاطب بنشاند.

فیلم احتمالاً آیندۀ درخشانی هم در جشنواره و هم گیشه خواهد داشت.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا