تغذیهمامان بابا

مهمترین وعده ی غذایی کودکان چیست؟

«خوردن صبحانه علاوه بر تاثیر مستقیم بر میزان تمرکز و یادگیری دانش آموز، درتامین نیازهای تغذیه ای کودک نیز بسیار بسیار موثر است.»

مدرسه آنلاین- “عصمت عباسی”، کارشناس تغذیه گفت: دانش آموزانی که صبحانه می خورند شاداب تر و بانشاط بوده و از قدرت یادگیری، خلاقیت و ابتکار بالایی در عرصه ی تحصیل برخوردار هستند.

وی، برلزوم خوردن صبحانه ی سالم در کودکان سنین مدرسه ای تاکیدکرد و گفت: خوردن انواع بیسکویت و شکلات نه تنها صبحانه ی سالم محسوب نمی شود بلکه سلامتی کودکان را نیز به خطر می اندازد. برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه می توان علاوه بر مواد غذایی سنتی و مرسوم ، از غذاهایی مانند حلیم، عدس و ماست نیز به عنوان صبحانه ی سالم استفاده کرد.

وی، تنظیم ساعات خواب، نرمش صبحگاهی و تعیین وقت کافی برای صرف صبحانه به همراه اعضای خانواده را از دیگر عوامل تشویق کودکان برای خوردن صبحانه دانست و افزود: عادت به صرف صبحانه می تواند باخوردن یک لقمه کوچک با مقدار کمی شیر یا آب میوه شروع و بتدریج بیشتر شده و استمرار یابد.

این کارشناس تغذیه افزود: کودکانی که صبحانه نمی خورند معمولا در طول روز بیشتر به خوردن خوراکی های کم ارزش با قند، نمک و چربی بالا روی می آورند. این نوع تغذیه نه تنها نیازهای کودک را تامین نمی کند، بلکه در روند رشد آنان اختلال ایجاد کرده و زمینه ی بروز برخی از بیماریها در سنین بزرگسالی را فراهم می سازد.

وی، استفاده از خشکبار، مغزها، برگه ها، میوه ها و غذاهای آماده شده خانگی مانند انواع کوکو را بعنوان میان وعده غذایی برای دانش آموزان بسیار مهم، مفید و ارزشمند عنوان کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا