بازی ریاضیزنگ تفریح

معرفی هفت بازی جدید و مهیج برای کودکان

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می‌توانند در خانه، مدرسه و بوستان‌ها بازی کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از شادی و فعالیت‌های جسمی و فکری آن بهره ببرند.

امروز هفت بازی شاد و هیجانی را به شما آموزش می‌دهیم. این بازی را با خواهر و برادرها و بچه‌های فامیل و دوستانتان انجام دهید و حسابی لذت ببرید.

1- بازی بچه پنگوئن‌های شیطون 

یکی از بازی‌های کم‌هزینه و مهیج برای کودکان زیر 10 سال در خانه که در عین حال انرژی زیادی از کودکان خواهد گرفت بازی بچه پنگوئن‌های شیطون است. شما برای انجام این بازی در خانه فقط به چند بادکنک نیاز دارید. از کودکان بخواهید یک بادکنک را بین زانوهای خودشان قرار دهند و بدون اینکه بادکنک بیفتد یک مسیر مشخص را طی کنند. می‌توانید برای افزایش هیجان از آنها بخواهید با همدیگر رقابت کنند. این بازی در خانه برای کودکان  یک فعالیت سرگرم‌کننده است و امکان رقابت بین کودکان بزرگ و کوچک در آن وجود دارد.

شما می‌توانید با قرار دادن چند مانع بر سر راه کودکان بزرگ‌تر، این بازی را چالشی‌تر کنید. قوانین بازی را در ابتدا به کودکان بگویید و یک‌بار خودتان نحوۀ انجام بازی را به صورت عملی به آنها نشان دهید.

2- بازی تار عنکبوت بزرگ

بازی تار عنکبوت یک بازی هیجان‌انگیز برای کودکان زیر هفت سال در خانه است. برای انجام این بازی یک چارچوب در را که از آن رفت و آمد کمتری می‌شود انتخاب کنید. به وسیلۀ نوار چسب و با کمک بچه‌ها بین دو طرف در یک تار عنکبوت بسازید. به طوری که طرف چسبندۀ چسب‌ها به سمت شما باشد. از بچه‌ها بخواهید از فاصله‌ای که شما مشخص می‌کنید اشیاء سبکی مانند بادکنک یا کاغذ مچاله شده را به سمت تار عنکبوت بزرگ پرتاب کنند. اگر آن وسایل به تار عنکبوت چسبیدند به کودکتان یک امتیاز بدهید.

می‌توانید این بازی را به صورت رقابتی در خانه بین چند کودک برگزار کنید. این بازی برای کودکان زیر هفت سال سرگرم‌کننده و جذاب است.

3-حباب بازی

حباب بازی، یکی از بازی‌های جذاب درخانه برای کودکان است که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. از طرفی هیچ مادری دوست ندارد که وسایل منزل و فرش‌های اتاق با آب صابون خیس و کثیف شوند. بهتر است این بازی را در ایوان خانه یا جایی مانند آن انجام دهید.

برای این بازی مقداری آب صابون درست کنید و تمام. خیالتان راحت باشد که حداقل برای یک ساعت کودکان را سرگرم کرده‌اید.

4- صندلی بازی موزیکال

اگر تعداد زیادی بچه در اطراف شما هستند و دوست دارید با بازی و آهنگ آن‌ها را سرگرم کنید، می‌توانید از بازی هیجان‌انگیز صندلی بازی استفاده کنید، چرا که این بازی مورد استقبال این کودکان قرار خواهد گرفت.

 برای شروع بازی نیاز به چند صندلی و یک آهنگ دارید. ابتدا صندلی‌ها را در یک خط راست یا به صورت دایره‌ای کنار هم قرار دهید. (همیشه تعداد صندلی یکی کمتر از تعداد شرکت‌کنندگان است.) موزیک را پخش کنید و از بچه‌ها بخواهید دور صندلی‌ها شروع به حرکت کنند. با توقف آهنگ باید روی نزدیک‌ترین صندلی بنشینند. در آخر کسی بازنده است که صندلی برای نشستن نداشته باشد. بازنده‌ها را از بازی حذف کنید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا یک نفر باقی بماند. آن یک نفر برندۀ بازی است.

5- سیب‌زمینی داغ

برای ایجاد یک بازی هیجان‌انگیز گروهی می‌توانید از بچه‌ها بخواهید تا به صورت دایره کنار هم بنشینند و سپس یک توپ یا یک سیب زمینی در اختیار آنان قرار دهید و از آن‌ها بخواهید تا قبل از تمام شدن آهنگ، توپ را در بین دوستان خود با سرعت دست به دست کنند.

در نهایت بازنده کسی است که با تمام شدن آهنگ، توپ در دست او قرار دارد. این بازی با توپ کوچک در منزل می‌تواند گزینۀ خوبی برای سرگرم کردن بچه‌ها باشد.

6-شعبده‌بازی

می‌توانید بدون استفاده از قفل و زنجیر و تنها با چند لیوان یا بطری آب و با کمک چند ترفند شعبده‌بازی بچه‌ها را به سادگی سرگرم کنید. چند لیوان بردارید و زیر یکی از آنها سکه بگذارید. سپس از بچه‌ها بخواهید حدس بزنند سکه زیر کدام لیوان است. اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید لیوان‌ها را نزدیک لبۀ میز قرار دهید و خیلی آرام سکه را پایین بیندازید. به چشمان هیجان‌زده بچه‌ها نگاه‌کنید و تعجب و شگفتی آنها را از غیب‌شدن سکه ببینید و لذت ببرید.

7-کارت‌بازی

کارت‌بازی برای بچه‌های نوجوان بسیار مناسب است و به‌خوبی می‌تواند یک چالش ذهنی لذت‌بخش برایشان باشد و ساعت‌ها آنها را سرگرم کند. یک جعبه کارت بردارید و با آن بازی‌های خلاقانه‌ بسازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا