جدیدترین اخبارخبر ویژه

عکس؛ خبری شوکه کننده از خودکشی دانش آموز کلاس هفتمی

خودکشی عملی است که به هردلیلی رخ داده باشد، برای شنونده ناراحت کننده است. حال اگر این کار توسط یک پسربچه دانش آموز رخ داده باشد، غمی دو چندان دارد! براستی چه چیزی باعث می شود که بچه کلاس هفتمی به جای درس و بازی به «نبودن» خود فکر کند؟

مدرسه آنلاین – هنوز چند روزی از خبر خودکشی یسنای 12 ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد نگذشته است که خبر خودکشی دانش آموزی دیگر در این استان به گوش می رسد.

به گزارش ایلنا دانش آموز پسر کلاس هفتم از مدرسه “شهید عسکری تنها” در شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در منزل پدری‌اش، خودکشی کرد.

شهرستان چُرام از شهرستان های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز این استان حدود 180 کیلومتر فاصله دارد.

دلیل یا دلایل این خودکشی تاسفبار مشخص نیست و جسد این دانش آموز کلاس هفتمی که خود را به دار آویخته بود، هم اکنون در پزشکی قانونی است.

عکس؛ خبری شوکه کننده از خودکشی دانش آموز کلاس هفتمی

این که یک پسربچه «جان» خود را بگیرد، موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد. به گفته روانشناسان خودکشی می‌تواند علل گوناگون و پیچیده‌ای داشته باشد. از ناامیدی، اختلالاتی مثل افسردگی، اختلال طیف اوتیسم، اختلات فیزیکی مثل سندرم خستگی مزمن، شکست عشقی، اعتیاد به الکل، سوء مصرف مواد یا دارو، گرفته تا عوامل استرس‌زایی مثل مشکلات مالی، مشکلات شغلی، مشکلات تحصیلی یا مشکلات ارتباط بین فردی (مانند طلاق یا قطع رابطه) و… می‌توانند به خودکشی ربط داشته باشد.

با تمام این ها آنچه مسلم است خودکشی کودکان هشداری جدی برای جامعه است چرا که نشان می‌دهد عوامل خطرسازی که کودکان را به فکر پایان دادن به زندگی خود می‌اندازد روبه‌گسترش است.




نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کتک خوردن روحانی در کلاس نشان از گسیختگی پایه های خانواده ی ایرانی است این بچه ها در دامان کدام مادر ایرانی رشد کرده اند چه کردیم که اینطور شدیم کجای نطام ما علط بود که بیراهه های سخت را به راه راست ترجیح دادیم باید کل این بچه ها تنبیه شوند وهزاران بار تاسف برهمه ه چیز

    1. نهایت تلاش برای حل مشکل از نظر شما تنبیه است؟ تنبیه های بی مورد باعث بروز فاجعه های مشابه شده.
      و دقیقا همین جای کار را اشتباه کردید. امثال شما که گمان میکنند راه حل همه چیز تنبیه است در دامن چه مادری بزرگ شده اند؟ این کودک به توجه، محبت و رفع هزاران کمبود دیگر نیاز داشته نه تنبیه. از سایت خواهش مندم با ثبت این کامنت کمک کوچکی به کسانی که راه درست در برخورد با این موضوعات را نمی دانند کند. التماس تفکر

      1. در تربیت هم تشویق و محبت لازمه، هم تنبیه.
        وقتی این کار از بچه ها سر میزنه، مرحله تنبیهه، نه تشویق و محبت!
        تنبیه داخل مراحل تربیتیه، و موجب رشد طرف هم هست.
        تنبیه هم مراحلی داره و باید بجا باشه

  2. جالبه!
    داخل کتابای درسی مینویسن بازی های رایانه ای و فضای مجازی و فیلم های خارجی خشونت گرایی رو تشویق میکنن

    بعد خودشون تو مدرسه با کتک زدن عقده تو دل دانش اموز میکارن!کلی راه جایگزین تنبیه بدنی هست که میشه اعمالش کرد هرچند که معلمایی که فاقد سلامت ذهنی هستن فقط تنبیه بدنی انجام میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا