تغذیهمامان بابا

طرز تهیه مشکوفی زعفرانی

درست کردن دسر به ویژه در ماه مبارک رمضان می تواند یکی از موضوعات مورد علاقه و مفیدی باشد که بسیاری از خانواده ها در پی آن هستند.

مدرسه آنلاین– مشکوفی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که اصالت آن به شمال کشورمان شهر مازندران بر می‌گردد و همانند شله‌زرد از دسرهای سفرۀ افطار است. در ادامه طرز تهیۀ این دسر خوشمزه را آموزش می‌دهیم. 

مواد لازم برای تهیۀ مشکوفی زعفرانی:

نشاستۀ گل: ۱ پیمانه

شکر : ۱ پیمانه

شیر سرد: ۵ پیمانه

کره: ۵۰ گرم

گلاب: ۱/۲ پیمانه

وانیل: نوک قاشق چایخوری

زعفران دم کردۀ غلیظ: ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول

برای تهیه مشکوفی خوشمزه در ابتدای کار شیر سرد را به همراه نشاستۀ گل و شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به خوبی هم می ‌زنیم تا نشاسته درون شیر حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط می‌گذاریم.

نشاسته

مرحلۀ دوم

حالا مواد را به صورت مداوم هم می‌زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد. این کار حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می‌برد. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا نشاستۀ گل درون شیر کاملاً پخته و بوی خامی آن از بین برود.

مرحلۀ سوم

در این مرحله گلاب و کره را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. در پایان زعفران و وانیل را اضافه می‌کنیم. دائماً باید مواد را هم بزنیم. زمانی که مایۀ مشکوفی جوش آمد، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم.

مرحلۀ آخر

مواد را داخل ظرف مورد نظر می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم روی آن کمی خنک شود. سپس  به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم تا سرد و سفت شود. حالا می‌توانیم مشکوفی را از یخچال خارج کرده و روی آن را با گل محمدی، پودر پسته و بادام و … تزیین کنیم.

مشکوفی زعفرانی برای افطار آماده است. نوش جان کنید و ما را هم از دعای خیرتان فراموش نکنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا