تغذیهمامان بابا

چطوری عصاره‌ی مرغ خونگی درست کنیم که از کارخونه‌ای بهتر باشه

عصارۀ مرغ یک طعم‌دهندۀ بین‌المللی است که در بسیاری از غذاها به ویژه سوپ‌ها استفاده می‌شود و طعم غذا را خوشمزه‌تر می‌کند.

مدرسه آنلاین – برای خیلی از غذاها به آب مرغ نیاز داریم و درست کردن و صاف کردن آب مرغ کمی وقت‌گیر است و برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم از عصارۀ مرغی که قبلاً درست کرده‌ایم استفاده کنیم. این عصارۀ مرغ چون خانگی است با کیفیت‌تر و سالم‌تر است و از مواد نگهدارنده در آن استفاده نمی‌شود.

برای تهیۀ عصارۀ مرغ خانگی با ما همراه باشید.

مواد لازم:

اسکلت مرغ و بال و گردن: یک کیلو

هویج: دو عدد خرد شده

پیاز: یک عدد

ساقه کرفس: دو ساقۀ خرد شده

برگ بو: سه عدد

رزماری: مقداری

نمک: مقداری

آب: چهار لیوان

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

برای تهیه عصاره مرغ خانگی ابتدای کار اسکلت، گردن و بال مرغ را به همراه نمک درون یک قابلمۀ حاوی آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را به مدت پنج دقیقه روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا کف اسکلت مرغ خارج شود. سپس آن را می‌شوییم و دوباره آب ریخته به همراه برگ بو، کرفس، هویج، رزماری و پیاز می‌گذاریم بپزد.

مرحلۀ دوم:

پختن را تا زمانی ادامه می‌دهیم که گوشت مرغ کاملاً از استخوان جدا شود. بعد از پخت مواد را درون آبکش ریخته تا آب صاف آن جدا شود. گوشت ها را کامل از استخوان جدا کرده و داخل آب مرغ بریزید.

عصارۀ مرغ شما آماده است.

می توانید درون یک ظرف بزرگ ریخته و برای یکی دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و سپس به قطعات کوچک تقسیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا