جدیدترین اخبار

طرح غربالگری دانش آموزان اجرا می شود

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح غربالگری دانش آموزان پایه‌های سوم و ششم دوره ابتدایی، پایه‌های هشتم و یازدهم خبر داد.

مدرسه آنلاین- فرهاد منظوری از اجرای طرح غربالگری دانش آموزان پایه‌های سوم و ششم دوره ابتدایی، پایه‌های هشتم و یازدهم متوسطه خبر داد.

وی گفت: در راستای ماده ۴۴ آئین نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با محوریت مدیران، آموزگاران، دبیران و مشاوران، دانش آموزان از طریق سامانه نماد غربال می‌شوند تا کسانی که نیازمند خدمات و مداخلات درمانی هستند مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز افزود: با توجه به این که جداول هنجاری و برش آزمون‌های غربالگری موجود، مربوط به سال‌های قبل از کرونا است و هم اکنون شرایط روانشناختی و اجتماعی دانش آموزان تغییر کرده است، لذا ضرورت دارد امسال نقطه برش جدیدی داشته باشیم.

وی نسبت به اجرای مطلوب طرح در نواحی و مناطق تاکید نموده و اضافه کرد: در صدد آن هستیم که پس از غربالگری و شناسایی دانش آموزان، در فصل تابستان به دانش آموزان نیازمند به خدمات تخصصی، ارائه خدمات داشته باشیم.

منظورس متذکر شد: برای مدیران، آموزگاران، دبیران و مشاوران مجری طرح، متناسب با عملکردشان گواهی سطح ۱ یا سطح ۲ صادر خواهد شد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا