شعر و داستانکتابخانه

سفر با کاروان از تازه‌ های بازار کتاب

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «سفر با کاروان» اثر ژوزف فیلیپ پی یر فریه در حوزۀ سفرنامه‌ منتشر شد. این کتاب را حسین هژبریان ترجمه کرده و انتشارات فرزان روز در 376 صفحه منتشر کرده است.

در خلاصۀ این اثر آمده است: «سفرنامه‌­ها از منابع مهمی به شمار می­‌رود که می‌­تواند در شناخت بیشتر تاریخ دوره‌­های مختلف به پژوهشگران کمک شایانی کند. ژوزف فیلیپ فریه در دورة قاجاریه با انگیزه‌­های مختلف از اروپا راهی ایران شد. وی در دورۀ محمدشاه قاجار به منظور آموزش قوای نظامی ایران به استخدام دولت ایران درآمد، مدت نسبتاً زیادی در ایران به سر برد و در مشاغل گوناگون فعالیت کرد. سفرنامۀ حاضر ،حاصل سفر وی از بغداد تا هرات است.آشنایی وی نسبت به زبان فارسی و فرهنگ و تاریخ ایران، موجب متمایز بودن سفرنامه اوست و همین ویژگی­ می­تواند هم برای علاقه‌­مندان عام به تاریخ ایران و هم برای پژوهشگران تاریخ عهد قاجار، نکات تازه و ارزشمندی داشته باشد.»

کتاب «سفر با کاروان» را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا