بدون دسته بندیبهداشت و درمانجدیدترین اخبارمامان بابا

زنان بیشتر می خندند یا مردان؟

خنده فواید زیادی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. هم چنین در روابط اجتماعی انسان‌ها نیز بسیار موثر است و با خنده‌های مختلف می‌توان تا حدی به افکار یکدیگر پی برد.

مدرسه آنلاین- انسان ها به دلایل مختلفی همچون نشان دادن شادی و موافقت یا صمیمیت با دیگران می‌خندند. خنده امری مسری است و اصولا خنده یک نفر بقیه را نیز به خنده وا می دارد. با این حال گفته می شود زن ها معمولا بیشتر از مردها می خندند.

مطالعات علمی دانشگاه Yale آمریکا نشان داده است زنان به طور میانگین روزانه 62 بار می‌خندند و در مقابل مردان هر روز تنها 8 بار این عمل را انجام می‌دهند. بر اساس این بررسی‌ها مشخص شد انسان‌ها به 19 روش مختلف می‌خندند که انتخاب یکی از آنها به شرایط اجتماعی و احساسی از جمله ترس، غم، اندوه، نفرت و … بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

محققان دانشگاه ویسکانسین، تفاوت‌های جنسیتی خنده را بررسی کردند. آنها در این بررسی دریافتند، صدای خنده علاوه‌بر دودیسی جنسی، تحت تاثیر توقعات اجتماعی هم قرار دارد. منظور از دودیسی جنسی، تفاوت‌های ظاهری دو جنس زن و مرد است.

خنده زنانه معمولا طولانی‌تر از خنده مردانه است و همچنین گامی بلندتر اما صدایی کوتاه‌تر دارد. این مطالعه نشان داده، از آنجایی‌که از زنان انتظار می‌رود در روابط اجتماعی و گفتگوهایشان خوددارتر باشند، بنابراین فقط زمانی‌که کنترل خود را از دست می‌دهند با صدای بلند و طولانی‌تر می‌خندند. اما مردها در این خصوص مشکلی ندارند و هرقدر که بخواهند می‌توانند آزادانه و با صدای بلند بخندند.

هرقدر خنده زنان آرام‌تر باشد، خنده‌شان دوستانه‌تر تلقی می‌شود. خنده‌های بلند نوع پیونددهنده در مردها هم مطلوب و غیرتهدیدکننده به نظر می‌رسند. همچنین خنده‌هایی که از نوع غالب و با قدرت هستند، معمولا طولانی‌تر از خنده‌های دیگرند.

براساس مطالعاتی که با کمک اسکنرهای MRI انجام گرفته است محققان دریافتند زنان در هنگام پردازش لطیفه‌ها بیشتر از مغز خود استفاده می‌کنند و در نتیجه مدت زمان بیشتری را صرف درک کردن لطیفه خواهند کرد. همچنین اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد زنان نسبت به مردان انتظار کمتری دارند که یک لطیفه خنده‌دار باشد، اما در نهایت از شنیدن یک لطیفه خنده‌دار نسبت به مردان رضایت بیشتری پیدا می‌کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا