بهداشت و درمانمامان بابا

روش خانگی از بین بردن چین و چروک دور چشم

داشتن پوستی صاف و شاداب یکی از رازهای جوان ماندن است که بسیاری به ویژه بانوان به دنبال آن هستند. گذشته از تغذیۀ سالم، توجه و رسیدگی به پوست نیز شرط شفافیت و شادابی آن است. در پوست صورت شاید دور چشم بیشتر از سایر اعضا به چشم می‌آید و جوانی و نشاط صورت را نشان می‌دهد. 

مدرسه آنلاین_ چین و چروک دور چشم یکی از نگرانی‌هایی افرادی است که کمی از جوانیشان می‌گذرد. این امر برای بانوان  اهمیت بیشتری دارد. اما جای نگرانی نیست، زیرا درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توان در منزل چین و چروک دور چشم را رفع کرد. این درمان‌ها علاوه بر اینکه هیچ مادۀ شیمیایی ندارد،  به‌راحتی هم آماده می‌شود.

امروز آموزش چند روش درمان چین و چروک خانگی را با هم یاد می‌گیریم. ابتدا باید راهکارهای جلوگیری از ایجاد چروک را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد چروک دور چشم

 ایجاد چین و چروک دور چشم اجتناب‌ناپذیر است اما با روش‌هایی می‌توان از بروز زودهنگام آن‌ها در سنین جوانی جلوگیری کرد. آب‌رسانی به پوست و حفظ رطوبت آن یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد خطوط دور چشم و دیگر آسیب‌های پوستی است.

علاوه بر این باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. با استفاده از عینک‌های دودی مناسب، کرم‌های ضد آفتاب دور چشم و پوشیدن کلاه نقاب‌دار در روزهای آفتابی می‌توانید از چشمان خود در برابر ایجاد این چین و چروک‌های ریز حفاظت کنید. همان‌قدر که مصرف سیگار و قلیان آسیب‌زننده است، قرار گرفتن در معرض دود آن‌ها نیز به پوست شما آسیب می‌رساند. پس اگر فردی معتاد به سیگار یا قلیان در خانواده خود دارید، در زمان مصرف این مواد از او دوری کنید و در محلی سالم و تمیز قرار بگیرید.

روش‌های خانگی برای درمان خطوط دور چشم

روش درمان چروک دور چشم خانگی، تغییرات سبک زندگی و محصولات مورد استفاده برای مراقبت از پوست به رفع چروک دور چشم می‌انجامد و آن را کاهش می‌دهد. برخی از روش‌ها را در زیر می‌خوانیم.

ماسک قهوه

قهوه و پودر کاکائو سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. استفاده روزانه از آن‌ها موجب جذب آنتی‌اکسیدان و از بین بردن چروک زیر چشم شما می‌شود. برای درست کردن این ماسک باید پودر کاکائو و قهوه تازه آسیاب شده را به یک نسبت مخلوط کرده و سپس عسل را به آن‌ها اضافه نمایید. ماسک را به زیر چشم و صورت خود بمالید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید. صورت خود را به آرامی شسته و با حوله نرم پاک نمایید. این کار را هر روز تکرار کنید تا پس از مدتی متوجه تاثیر این ماسک در درمان چروک دور چشم شوید. پس از استفاده از آن، خواهید فهمید که چرا این ماسک به عنوان بهترین ماسک دور چشم خانگی برای چروک و تیرگی زیر چشم شناخته می شود.

ماسک قهوه

 ماسک روغن نارگیل و زردچوبه

روغن نارگیل حاوی ویتامین E، یکی از اصلی‌ترین ضروریات نگهداری از پوست است. این ماسک با آبرسانی به درمان چروک دور چشم کمک می‌کند. مواد لازم برای درست کردن ماسک شامل روغن نارگیل، زردچوبه، روغن بادام یا روغن بابونه (دلخواه) می‌شود. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با کمی زردچوبه به خوبی مخلوط کنید. آن را بر روی چروک زیر چشم و پوست صورتتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب بشویید. در صورت تمایل می‌توانید کمی روغن بادام یا روغن بابونه نیز به ماسک آبرسان دور چشم خانگی خود اضافه نمایید. این کار را هر روز تکرار نمایید.

نا

استفاده از روغن زیتون

رطوبت دور چشم زودتر از باقی قسمت‌های پوست از دست می‌رود. روغن زیتون طبیعی و خالص را با آب‌لیمو یا گلیسیرین مخلوط کنید یا آن را به صورت خام استفاده کنید. برای استفاده از خواص روغن زیتون دست خود را کمی چرب کنید و به آهستگی روی پوست دور چشم و زیر چشم بمالید.

ماسک خیار

ماسک خیار از قدیم یکی از ماسک‌های محبوب برای پوست بوده است. برای درمان خطوط پنجه کلاغی با خیار باید آن را به شکل پوره درآورید. این پوره را روی اطراف چشم خود قرار داده و صبر کنید تا کاملا خشک شود. بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. توجه کنید که باید تکه‌های خشکیده خیار را با ملایمت از روی پوست خود جدا کنید.

ماسک خیار

 ماسک هویج

تنها خوردن هویج نیست که برای پوست شما بسیار مفید است بلکه استفاده از آن در غالب ماسک خانگی برای چروک دور چشم نیز توصیه می‌شود. هویج سرشار از ویتامین A‌ و آنتی اکسیدان‌ها است. ماسک هویج برای حفاظت از پوست و درمان چروک دور چشم مناسب است. برای تهیه ماسک به هویج تازه و عسل نیاز دارید. چند عدد هویج را بجوشانید و صبر کنید تا نرم شوند. هویج‌ها را له و پوره کنید و با عسل مخلوط نمایید. ماسک را دور چشم خورد بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. در آخر صورتتان را با آب بشویید. می‌توانید از ماسک هویج چندبار در هفته استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم‌مرغ

پروتئین فراوان موجود در سفیده تخم‌مرغ به از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کمک زیادی می‌کند. این ماده با تامین پروتئین موردنیاز پوست و کمک به بازسازی و ترمیم لایه‌های زیرین آن، چین و چروک‌های ریز اطراف چشم را از بین می‌برد. برای تهیه ماسک سفیده تخم‌مرغ، سفیده را از زرده جدا کرده و آن را آن‌قدر هم بزنید تا کف کند. کف حاصل را بر روی خطوط پنجه کلاغی بکشید و حدود ده دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید. توجه کنید که این کار باید به‌صورت منظم هفته‌ای دو بار انجام شود. در زمان قرار دادن سفیده تخم‌مرغ در اطراف چشم، مراقب باشید که این ماده وارد چشم‌ها نشود.

 آلوئه ورا

ژل شفاف موجود در میان گیاه آلوئه ورا یک معجزه واقعی برای پوست است. خواص درمانی این ژل به رفع انواع مشکلات پوستی از جمله چین و چروک‌های ریز اطراف چشم و دهان کمک زیادی می‌کند. برای اینکه معجزه آلوئه ورا را ببینید، هر شب مقدار از ژل را به مدت ۲۰ دقیقه روی خطوط پنجه کلاغی قرار دهید و سپس پوست را با آب سرد یا ولرم بشویید.

آلوئه ورا

تمرینات صورت

نخستین روش درمان چروک دور چشم که قرار است به آن اشاره کنیم استفاده از تمرینات صورت خاص است که اگر مدام تکرار شود و به عادتی روزمره تبدیل شود روشی بسیار اثرگذار خواهد بود. برخی از تمرینات صورت در سفت کردن پوست زیر چشم موثر اند و حتی اگر نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشند مضر نخواهند بود. در واقع تحقیقات علمی صورت گرفته بر نتیجه یوگای صورت و تمرینات مربوط به آن بسیار اندک است و برای اثبات آن به پژوهش‌های بیشتری نیاز داریم. همچنین می‌توانید از ماساژ صورت استفاده کنید و با رولر صورت یا غلتک ماساژ صورت و سنگ گواشا پوست خود را ریلکس کنید.

از اخم کردن پرهیز کنید

عادت‌های بد زندگیتان را ترک کنید. اخم کردن یکی از میمیک‌های رایج صورت است که علت چروک زیر چشم در جوانی شناخته می‌شود. سعی کنید بیشتر لبخند بزنید و سعی کنید هرگز اخم نکنید. یکی دیگر از عادات بد زندگی سیگار کشیدن است. سیگار، رادیکال آزاد تولید می‌کند و باعث آسیب به سلول‌های پوستی می‌شود. خوابیدن روی یک طرف صورت بر روی بالشت هم می‌تواند ایجاد چروک صورت و دور چشم را تشدید کند.

درمان آلرژی

انواع آلرژی سبب به وجود آمدن التهاب، قرمزی و کبودی در دایره اطراف چشم می‌شود و همچنین خارش و اشکی شدن چشم را به وجود می‌آورد که خود باعث چروکیده شدن پوست اطراف چشم است. مالش بیش از حد چشم‌ها در اثر خارش به پوست آسیب می‌زند و رفته رفته آن را دارای خط و خطوط می‌کند. خاراندن چشم‌ها در نتیجه آلرژی نه تنها پوست را خشک می‌کند، بلکه سبب قرمزی چشم‌ها می‌شود. درمان آلرژی ظاهر صورت را آرام‌تر نشان می‌دهد و روش درمان چروک دور چشم خوبی به شمار می‌رود.

لایه برداری ملایم

پوست خشک و مرده اطراف چشم به لایه برداری مداوم و ملایم نیاز دارد تا بتواند خود را بازسازی کند و سلول‌های جدید به وجود آورد. از محصولات دارای لایه بردار استفاده کنید و حلقه دور چشم را به آرامی ماساژ دهید. چشم‌ها بسیار حساس هستند، پس به دستور العمل محصول مربوطه توجه کنید و مراقب ورود مواد شیمیایی به چشمان خود باشید. هرگز از لایه بردار مخصوص قسمت‌های دیگر صورت استفاده نکنید و روش درمان چروک دور چشم به وسیله محصولات مناسب این ناحیه را جدی بگیرید.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا