بهداشت و درمانمامان بابا

روش تمدید بیمه سلامت با گوشی چگونه است؟

بیمه سلامت یکی از بیمه‌نامه‌های پایه کشور است که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جای می‌گیرد و در سال ۱۳۷۳ و با تصویب قانون بیمه همگانی تشکیل شده است.

مدرسه آنلاین- هدف اصلی آن تحت پوشش قراردادن همه افراد جامعه است. با بیمه سلامت دیگر نگرانی برای درمان بیماری‌ها و هزینه‌های درمان وجود ندارد

امکان تمدید اعتبار بیمه درمان صندوق سلامت همگانی، روستائیان و عشایر از طریق اپلیکیشن “بیمه سلامت من ” فراهم شده است.

بر این اساس کاربران می توانند از طریق این نرم افزار نسخ تجویزی، سوابق بیمه‌ای را مشاهده کنند و نیز جستجوی مراکز خدمات سلامت را انجام دهند.

بیمه شدگان می‌توانند با نصب اپلیکیشن “بیمه سلامت من ” از طریق برنامه بازار در تلفن همراه خود از مزایای این نرم افزار بهره‌مند شوند.

برای ورود به این سامانه بیمه شدگان می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه که در سامانه‌های مخابرات به نام خودشان ثبت شده است اقدام به تمدید بیمه نامه، مشاهده نسخ تجویزی و سوابق بیمه‌ای خود کنند.

همچنین بیمه شدگان در صورت مجهز نبودن تلفن همراه به سیستم عامل اندروید یا خط تلفن به نام خود، می‌توانند از طریق اینترنت با وارد شدن به سامانه «خدمات شهروندی غیر حضوری بیمه سلامت» به نشانی‌های http//www.bimehsalamatiranian.Ir و http//eservices.ihio.ir/esc، نسبت به تمدید بیمه نامه و مشاهده نسخ تجویزی و سوابق بیمه‌ای خود اقدام کنند.

قابل ذکر است کاربران می‌توانند هرگونه سوال و یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ مطرح کنند.

گفتنی است، برای استعلام مدت اعتبار دفترچه بیمه سلامت می توانید به صورت غیر حضوری با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* اقدام نمایید. به این صورت که در تلفن همراه خود کد ستاره ۱۶۶۶ مربع را شماره گیری می نمایید و بعد از ظاهر شدن تصویر ذیل برای استعلام مدت اعتبار بیمه گزینه ۱ را تایپ و ارسال می نمایید. سپس با وارد کردن کد ملی شخص دارنده بیمه سلامت نسبت به استعلام اعتبار بیمه اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا