خبر ویژه

دفاع معاون وزیر از طرح مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش

معاون وزیر و دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش‌ و پرورش ضمن دفاع از طرح مولدسازی گفت: نتایج حاصل از مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش فقط در مدرسه‌سازی مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

مدرسه آنلاین- میدرضا خان محمدی با تأکید بر استفاده نتایج حاصل از مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش برای مدرسه‌سازی اظهار داشت: اساساً ارتقای ارزش دارایی‌های دولت در شرایط اقتصادی فعلی از هوشمندانه‌ترین تصمیمات مدیریتی است.

وی افزود: در شرایطی که مدارس نوساز نیمه‌تمام به‌خصوص مدارس خیری جهت تکمیل و بهره‌برداری به تخصیص منابع مالی نیاز دارند، رهاسازی املاک بلااستفاده و راکد نگه‌داشتن سرمایه‌های ملی خطایی استراتژیک و بزرگ به شمار می‌رود. باید با سرعت همراه با دقت و مراقبت لازم نسبت به اجرای مولدسازی املاک و دارایی‌های مازاد دولت در آموزش‌وپرورش برنامه جدی داشته باشیم.

مولدسازی یک تکلیف قانونی است
دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: مولدسازی سلیقه یک فرد یا دستگاه نیست، بلکه یک تکلیف قانونی است. بر اساس بند (ی) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آموزش‌وپرورش باید از طریق مولدسازی املاک مازاد و بلااستفاده، پروژه‌های نیمه‌تمام خود را (با اولویت مدارس خیر ساز) تکمیل و فضاهای استاندارد و ایمن برای دانش آموزان آماده نماید.

فقط املاک بلااستفاده و مازاد دولتی مشمول طرح مولدسازی هستند
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: تصور برخی بر این است املاک فعال و یا املاک خیر ساز نیز در مسیر طرح مولدسازی قرارگرفته است. هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. موارد احتمالی پس از بررسی اولیه و در مرحله تثبیت سند مالکیت اصلاح خواهد شد. اساساً املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی ساز نباشد، نمی‌تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد، مگر آنکه فرد خیّر برنامه‌های ارتقایی برای خدمات آموزشی آن ملک داشته باشد که با نظارت و رضایت ایشان فضای استاندارد و ایمن برای دانش آموزان آماده خواهد شد.

خیرین محترم مدرسه‌ساز سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی ما هستند و بدون مشورت با آنان حتی بازسازی دوباره مدارس انجام نخواهد گرفت تا چه رسد به فروش و مولدسازی املاک آنان. وزیر آموزش‌وپرورش و همه ارکان دولت جمهوری اسلامی ایران همواره به تکریم و اعمال‌نظر خیرین عزیز توجه دارند و تجلیل از خدمات این عزیزان در تمامی سطوح مورد تأکید است.

دبیر کارگروه مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش بیان داشت: طبق نص صریح قانون، منابع آزادشده از طریق مولدسازی املاک بلااستفاده و مازاد در همان منطقه و شهرستان برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام هزینه می‌شود. آموزش‌وپرورش در راستای تحقق عدالت تربیتی مصمم است فضای آموزشی ایمن و استاندارد موردنیاز دانش‌آموزان را با حمایت دولت و ساماندهی املاک مازاد خود تأمین نماید، لذا انتظار آن است همه دستگاه‌ها و مردم عزیز ما را در این امر خطیر یاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا