جدیدترین اخبار

دختران دانش‌آموز تهرانی یک زن بدهکار را از زندان آزاد کردند

تلاش جمعی از دختران دانش‌آموز مجتمع آموزشی صبا در تهران، مقدمات رهایی یک مادر بدهکار از بند یکی از زندان‌های استان مازندران را فراهم کرد.

مدرسه آنلاین- طبق رسم هر ساله‌ دانش‌آموزان مجتمع آموزشی صبا واقع در منطقه 3 تهران (لویزان) ویژه برنامه جشن آزادی برگزار شد.

در این اقدام انسان‌دوستانه که امسال با هدف آزادی مادری 50 ساله و صاحب 5 فرزند انجام شد، با هماهنگی مسئولان مجمتع اموزشی صبا، کافه‌ای دایر شد تا با اختصاص تمام عواید فروش محصولات، زمینه رهایی این بانوی گرفتار در بند فراهم شود.

بنا بر آنچه کرباسی‌زاده، مدیر مجتمع آموزشی صبا گفته است هر مقطع تحصیلی در راستای تأمین دِین زندانی یاد شده به ایفای تعهد معینی پرداختند. تقسیم کار شد و دانش‌آموزان دهم هنرستان متعهد به تهیه اسباب و لوازم کافه شدند.

بچه‌های گرافیک مواد اولیه این کافه خیریه را تقبل کردند. مدیریت بخش رستوران هم بر گُرده دانش‌آموزان یازدهم انسانی افتاد که با همت سبز این آینده‌سازان، کارها به نحو احسن پیش رفت و با کسب درآمدی 240 میلیون ریالی، بخش زیادی از بدهی این مادر ایرانی فراهم شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی ستاد دیه کشور، حکایت تأمین الباقی بدهی هم شیرین است؛ هرچند رقم بدهی این زن زندانی رقمی سنگین بود اما ستاد دیه کشور با اخذ گذشت از شکات و ارائه معاضدت‌های قضائی دایر بر ارایه دادخواست اعسار، رقم را در نهایت به میزان 340 میلیون ریال تقلیل یافته بود اما با وجود تلاش چند روزه دانش‌آموزان رقم به میزان مورد نیاز نرسیده بود که از همین رو یک روز بعد از برگزاری جشن، دانش‌آموزان پایه دهم ریاضی، غرفه مشابه دیگری برپا و اعلام کردند از این محل نیز رقمی معادل 100 میلیون ریال تأمین شده است.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آفرین وصدمرحبا به مدیریت وبچه های این مدرسه با این ایده وفکر عالی وانسانی
    طرح بسیار ارزنده ای هست برای اجرا درخیلی از مدارس وروشی مناسب برای یادگیری انسان دوستی برای دانش آموزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا