بازی ریاضیزنگ تفریح

دایره کامل می‌بینی یا شکل مدور؟

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند در خانه و هرجای دیگر انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از آن لذت هم ببرند. سرگرمی حل معما و آزمون‌های هوش از آن جمله است که ما بنا داریم به‌طور مرتب یک آزمون و معما داشته باشیم.

IQ مخفف هوشبهر است و به نمرۀ دریافت‌شده در آزمون‌های استاندارد هوش اشاره دارد. نمرۀ این آزمون‌ها گرچه نشان از هوش و توانایی هوشی دارد اما به مرور و با تمرین و ممارست، هوش پرورده می‌شود و ممکن است فردی که ابتدا نمرۀ چندان بالایی نمی‌گرفته، کم‌کم و با حل معماها و آزمون‌های هوش بیشتر بتواند نمرۀ عالی بگیرد.

 امروز یک آزمون هوش تصویری برای شما درنظر گرفته‌ایم. به تصویر نگاه کنید. ببینید شکل داخلی دایرۀ کامل است یا فقط شکلی مدور به نظر می‌آید؟

 

اگر شما هم پاسختان دایرۀ کامل بود، نمرۀ کامل را به خودتان بدهید. دایرۀ داخلی کامل است، اگرچه پره‌های چرخ باعث ایجاد خطای دید می‌شود. می‌توانید روی پره‌های چرخ را بپوشانید و سپس دایره را نگاه کنید تا ببینید کامل است. به طور کلی اطلاعات پیرامون شیء مورد نظر شما موجب تحریف دید شما می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا