کلاس درسمتوسطه اولمتوسطه دوم

جایگاه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها

امروز فضای مجازی و بستر اینترنت به یکی از مراجع مهم برای دانش آموزان تبدیل شده است تا با مراجعه به آن پاسخ بسیاری از پرسش های خود را بیابند.

تحریریه مدرسه آنلاین تلاش می کند تا در این بخش اطلاعات به روز و مستندی را پیرامون موضوعات درسی تهیه و در اختیار کاربران فضای مجازی قرار دهد.

امروز به اجمال بر تاریخ وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها مروری داریم.

«هنگام وفات حضرت خدیجه علیهاالسلام حضرت فاطمۀ زهرا سلام‌الله‌علیها پنج ساله بودند و به سبب عمق مصیبتی که بر پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم وارد شده بود، آن حضرت رحلت مادر را از حضرت زهرا علیها‌السلام پنهان می‌کردند. در حدیثی از امام صادق علیه السلام نقل است که می‌فرمایند وقتی حضرت خدیجه علیها السلام از دنیا رفتند پیغمبر اکرم این مسئله را از حضرت زهرا علیهاالسلام پنهان فرموده بودند و فاطمه علیهاالسلام به آن حضرت پناه می‌برد و دور پدر بزگوار خود می‌گشت و عرضه می‌داشت که یا رسول‌الله! مادرم کجاست؟

پیغمبر که خود به شدت مصیبت زده بودند برای اینکه حضرت زهرا علیهاالسلام دچار غم و اندوه نشود، به او جوابی نمی‌دادند و چون حضرت زهرا از پدر پاسخی نمی‌گرفت به سراغ دیگران می‌رفت و از آنها می‌پرسید و در آن موقعیت هم پیغمبر نمی‌دانستند چه به فاطمه بگویند تا او به سختی و ناراحتی نیفتد. تا اینکه جبرئیل نازل شد و به پیامبر عرضه داشت که خداوند به فاطمه سلام می‌رساند. ای پیامبر! به او بگو مادرت در بهشت است. رسول خدا هم با ابلاغ سلام خداوند و پیام حضرت حق به وجود نازنین حضرت زهرا علیها‌السلام، هم خبر ارتحال مادر را دادند و هم بشارت جایگای والای حضرت خدیجه علیها‌السلام در نزد خداوند را بیان فرمودند.»

برگرفته از صفحۀ دکتر محمدحسین رحبی دوانی در ایتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا