آموزشیچند رسانه ای

تکنیک هایی جالب برای ست کردن کیف و کفش

نحوه ست کردن کیف و کفش به روش اصولی یکی از نکات مهم در لباس پوشیدن است. البته نکته مهم این است که سلیقه هر شخص در ست کردن حرف اول را می زند.

مدرسه آنلاین- استفاده درست از کیف و کفش می ‎تواند یک هارمونی زیبا و درست در پوشش ایجاد کند. راهنمای ست کردن کیف و کفش می ‎تواند در این راه کمک کند. از این رو مدرسه آنلاین در این مطلب به این موضوع پرداخته است.

انواع کیف و کفش

دنیای مد روز به روز در حال پیشرفت است و همین امر سبب عرضه شدن انواع مختلفی از کیف و کفش‌ها در کشورهای مختلف می‌شود. البته که ممکن است پوشش‌های سنتی هر قوم در طراحی‌های جدید کیف و کفش نیز موثر باشد؛ اما در این مرحله ما صرفا به بررسی چند مورد از پرطرفدارترین و پرکاربردترین کیف و کفش‌ها می‌پردازیم.

انواع کیف‌های پرطرفدار

– کیف دوشی، پرکاربرد و جذاب- مناسب با هر استایل
– کیف بند بلند، جادار و همه کاره
– کیف کلاچ، شیک و مجلسی
– کیف هلالی، بهترین انتخاب مادران
– کیف مچی، جمع و جور و عام پسند
– کیف باگت، مناسب هر جا و هر تیپ
– کوله پشتی، رفیق کار و گردش
– کیف کمری، اسپورت و دوستداشتنی
– کیف دستی، پرستیژ بالا و پرطرفدار
– کیف پستچی، دوست صمیمی دانشجویان

انواع کفش‌های پرکاربرد

– کفش پاشنه بلند، محبوب دل همه خانم‌ها
– کفش اسپرت، بدون محدودیت زمان و مکان
– کفش کالج، راحت و سبک در عین حال زیبا
– کفش پامپ، مناسب تیپ‌های امروزی اما رسمی
– صندل، هدیه تابستان به قلب دوم
– چکمه بلند، تکمیل کننده استایل زمستان و پاییز
– نیم بوت، نیمه گمشده جوانان و نوجوانان
– کفش تخت بدون پاشنه (معروف به کفش بالرین)، انتخاب اول قد بلندها
– رسمی جلو بسته با پاشنه نیمه، اداری اما شیک
– کفش پاشنه مخروطی، پاشنه بلند راحت

چند قانون مهم

برای اینکه بتوانید کیف و کفشتان را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید، بهتر است ابتدا چند قانون مهم ست کردن کیف و کفش را بدانید و بعد دست به خرید بزنید. بسیاری از گزینه ها به خصوص ملزومات کیف و کفش وجود دارند که می توانند با یکدیگر ست شوند.

موقعیت ‌شناس باشید

هر موقعیتی کیف و کفش مخصوص خودش را نیاز دارد؛ همانطور که نمی‎‎شود در یک عروسی با کوله پشتی زنانه چرم و اسپرت حاضر شد، در دانشگاه هم نمی‌توان با کفش پاشنه بلند و کیف کلاچ سر کلاس‌ها رفت. به همین دلیل لازم است شرایط محیطی را که قرار است در آن حاضر شوید، درک کنید و سپس دست به خرید بزنید. به طور کلی کفش‌های پاشنه تخت یا کتانی‌ها به همراه کوله پشتی و کیف‌های بزرگ برای موقعیت‌های روزمره مناسب هستند و از کفش‌های پاشنه بلند و کیف‌های کوچک برای موقعیت‌های رسمی استفاده می‌شود

براق‌ها برای موقعیت‌های رسمی

کیف و کفش‌ها انواع و اقسام جنس‌های مختلف را به خودشان اختصاص می‌دهند؛ بعضی‌ها جیر هستند، بعضی چرمی مات و بعضی ورنی و براق. هر کدام از این جنس‌ها برای موقعیت خاصی مناسب هستند. برای مثال استفاده از کیف و کفش جیر برای موقعیت‌های روزمره مناسبتر از موقعیت‌های رسمی است. کیف و کفش چرمی مات را می ‌توان در موقعیت‌های نیمه رسمی و رسمی به کار برد و برای استفاده از کیف و کفش ورنی، بهتر است مهمانی‌های رسمی شبانه را در نظر گرفت.

جنس کیف و کفش

همان طور که هر رنگی پیام مخصوص به خودش را دارد، هر متریال یا جنسی هم پیام خاص خودش را انتقال می دهد. به همین دلیل بهتر است جنس کیف و کفش را طوری انتخاب کنید که در نهایت به هم بیایند؛ برای مثال در تابستان اگر کیف پارچه ای در دست می گیرید، خوب است که کفش خنک یا پارچه ای بپوشید و کمتر سراغ کفش های جلو بسته و چرمی بروید. اگر جنس کفشتان جیر است، بهتر است جنس کیفتان هم جیر باشد یا حداقل بخش کوچکی از آن از پارچه جیر تهیه شده باشد. همین نکات به ظاهر جزئی به شما کمک می کنند برای خودتان استایلی شیک و جذاب بسازید.

اندازه کیف

اگر برای انتخاب مدل کفش رسمی، پاشنه‌ دار بودن یکی از شرایط لازم است؛ در مورد کیف‌ ها اندازه آن‌هاست که می‌تواند رسمی یا روزمره بودنشان را تحت تاثیر قرار دهد. کیف‌های مخصوص مهمانی که تحت عنوان کیف دستی یا کلاچ شناخته می‌شوند، در گذشته صرفا برای موقعیت‌های رسمی به کار می‌رفتند. این روزها کیف دستی‌های بزرگتری طراحی می‌شوند که برای ساختن یک استایل نیمه رسمی شیک ایده خوبی به حساب می‌آیند. برای مثال می‌توان یک شلوار جین، مانتوی آزاد، روسری بزرگ و کفش کتانی را با یک کیف دستی بزرگ و اسپرت همراه کرد و استایل زیبایی برای خود ساخت؛ اما استفاده از کیف‌های کوچکتر را به جشن‌ها و مهمانی‌های مهم اختصاص دهید. کیف‌های بزرگتر و ساده‌تر هم دیگر مدل‌هایی هستند که بهتر است استفاده از آن‌ها را به موقعیت‌های روزمره محدود کنید.

ست کردن کیف و کفش طرح ‌دار با طرح ‌دار

یکی از ترندهای جالب این روزهای دنیای مد و لباس و ست کردن کیف و کفش، استفاده از کیف و کفش طرح‌ دار است. منتها اگر قرار است ظاهرتان را با استفاده از این گزینه ‌ها امروزی کنید، بهتر است طرح کیف و کفشتان با هم یکی نباشد. برای مثال می‌توانید کفش طوسی و مشکی با طرح پلنگی را با یک کیف طوسی مشکی در دست بگیرید که طرح راه ‌راه دارد. هماهنگی رنگ‌ها و تفاوت بین طرح‌ها زیبایی بیشتری برای استایلتان ایجاد می‌کند. نکته مهم این است که وقتی کیف و کفش طرح ‌دار هستند بهتر است مانتو و شلوار ساده باشند و نهایتا روسری طرح‌ دار انتخاب شود.

استفاده از یک المان مشترک

فرض کنید یک ست سرمه‌ای و طوسی برای لباس‌هایتان در نظر گرفته‌اید و یک جفت کتانی زرد هم دارید که دلتان می‌خواهد آن را به ست لباس‌هایتان اضافه کنید؛ اما کیف زرد ندارید. در این شرایط از قانون المان مشترک استفاده کنید.

یک کیف مشکی یا رنگ دیگری که به کلیت ست شما بیاید، انتخاب کنید و با استفاده از یک اکسسوری مثل آویز کیف که رنگ مشابه کفشتان را دارد، بین کیف و کفش هماهنگی بیشتری ایجاد کنید. اگر آویز کیف ندارید یک شال یا دستمال گردن یا حتی پیکسل می‌تواند به کمکتان بیاید و هم ظاهرتان را جالبتر کند و هم به ست کردن کیف و کفشتان کمک بیشتری کند. خودتان را محدود نکنید و خلاقیت به خرج دهید.

رنگ های یکسان

استفاده از یک پالت رنگی یکی از آسان ترین روش ها برای ست کردن همه نوع لباس از جمله کیف و کفش است. شما می توانید در کنار کیف و کفش از یک تن رنگی برای همه لباس های خود استفاده کنید و در کیف و کفش هم کمی از آن رنگ کمک بگیرید. رنگ کفش می تواند کمی هم متفاوت از رنگ کیف شما باشد و رنگی تندتر یا سیرتر داشته باشد.
برای مثال اگر رنگ انتخابی شما زیتونی است می توانید بر روی ترکیب کرم و زیتونی در کیف و کفش خود استفاده کنید. در این صورت تمام لباس ها و کیف و کفش شما به رنگ کرم و زیتونی است و استایل شما بی نقص خواهد شد. 

ست کردن کیف با شلوار و دامن

قانون دور در دور و نزدیک در نزدیک ریاضی را خاطرتان هست؟ این قانون را می‌توانید در مد و لباس هم به کار ببرید. برای مثال می‌توانید به جای اینکه رنگ کیفتان را با کفشتان ست کنید؛ آن را با دامن یا شلوارتان هماهنگ کنید و کفشی بپوشید که به رنگ بلوز، مانتو یا حتی شال شما بیاید. این مورد از روش‌های ست کردن کیف و کفش نظم بیشتری به استایل خانم‌ها می‌دهد و زیبایی بیشتری برایشان به دنبال خواهد داشت. در اینجا می‌توانید با ضروری‌ترین انواع کیف هایی که باید داشته باشد آشنا شوید تا ست کردن کیف با لباس برایتان راحت‌تر شود.

 

نکته بسیار مهم این است که به خاطر داشته باشید بهتر است تمام رنگ‌های به کار رفته در ست لباس‌ها و کیف و کفشتان در نهایت به هم بیایند. اگر خیلی طرفدار رنگ‌های روشن و متفاوت نیستید و دوست ندارید ریسک کنید، رنگ‌های مجموعه خنثی، مثل سفید، سیاه، توسی و سرمه‌ای را بیشتر در استایلتان به کار ببرید. برای مثال یک دامن شلواری سرمه‌ای را را با یک تی شرت سفید، کیف طوسی و کفش سفید همراه کنید و خیالتان از بابت نتیجه راحت باشد.

ست کردن کیف با با دستمال گردن

یکی از راه‌های ساختن استایلی جذاب، هماهنگ‌کردن دستمال گردن با کیف و پوشیدن کفشی به رنگ دیگر است. دستتان در پوشیدن کیف و کفش‌هایی از رنگ‌های مختلف باز است. با در نظرگرفتن هارمونی، کیف یا کفش را با بخش‌های مختلف لباس ست کنید و خیالتان از شیک‌پوشی راحت باشد.

توجه به جنس کیف و کفش

همان طور که هر رنگی پیام مخصوص به خودش را دارد، هر متریال یا جنسی هم پیام خاص خودش را انتقال می‌دهد. به همین دلیل بهتر است جنس کیف و کفش را طوری انتخاب کنید که در نهایت به هم بیایند؛ برای مثال در تابستان اگر کیف پارچه‌ای در دست می‌گیرید، خوب است که کفش خنک یا پارچه‌ای بپوشید و کمتر سراغ کفش‌های جلو بسته و چرمی بروید. اگر جنس کفشتان جیر است، بهتر است جنس کیفتان هم جیر باشد یا حداقل بخش کوچکی از آن از پارچه جیر تهیه شده باشد. همین نکات به ظاهر جزئی به شما کمک می‌کنند برای خودتان استایلی شیک و جذاب بسازید.

سخن آخر

شیک‌پوشی همیشه تحت‌تأثیر جریاناتی است که مدوفشن به ما دیکته می‌کنند. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر، تنوع و تکثر بسیار زیاد شده و دیگر مدل و معیاری خاص از سوی بازار و دنیای مُد به ما تحمیل نمی‌شود. در زمینه ست کردن کیف و کفش  هم این رویه برقرار است. پس خود را از چارچوب تنگ قواعد بیرون بکشید و از استایل‌های متنوع خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا