تغذیهمامان بابا

تغذیه دانش آموزان در آلودگی هوا

آلودگی هوا موضوعی است که نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد؛ به خصوص این که کودکان نسبت به آن حساس ترند در نتیجه بهتر است مواد غذایی را مصرف کنند که جذب آلاینده ها را در بدن کاهش دهد.

مدرسه آنلاین- آلودگی هوا به ویژه برای گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان آسیب‌های زیادی به همراه دارد که می تواند در طولانی‌مدت باعث کاهش سیستم دفاعی بدن می‌شود و حتی روی حافظه کودکان اثر بگذارد. بنابراین استفاده از یک الگوی درست تغذیه ای در روزهای آلودگی هوا ضروری می نماید.

کلسیم، آهن، فسفر و روی

در غذای دانش‌آموزان باید از مواد غذایی که سرشار از کلسیم، آهن، فسفر و روی است، استفاده شود زیرا این مواد جذب آلاینده‌ها را در بدن کاهش می‌دهند

مصرف شیر

به عنوان مثال ۲ تا ۳ لیوان در روز همراه با مخلوط عسل، ارده و گردو مفید است؛ مصرف سیب، آجیل‌های خام تازه،‌ غلات سبوس‌دار و جوانه هم توصیه می‌شود.

ویتامین C

باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود و بهترین منبع آن میوه‌جات و سبزیجات تازه است مثل گوجه‌فرنگی، کلم بروکلی، انبه، لیمو، اسفناج، نارنگی.

ویتامین E

باعث جلوگیری از تخریب دیواره سلول‌ها توسط سموم است و مصرف آن هم باعث می‌شود از تخریب دیواره سلول‌ها توسط این سموم پیشگیری ‌کند که دانش‌آموزان می‌توانند از دانه‌های گیاهی روغنی مثل آجیل، روغن سبوس گندم، روغن آفتابگردان، بادام و ذرت و زیتون استفاده کنند و توصیه می‌شود خانواده‌ها در وعده‌های غذایی از سالادهای پر سبزی با روغن آفتابگردان و زیتون استفاده کنند.

سیب

خوردن سیب به دلیل جذب ترکیبات سرب و دفع از راه ادرار بسیار مفید است.

چربی های امگا3

مصرف چربی های امگا 3 به محافظت از بدن در برابر اثرات مضر آلودگی هوا کمک می کند که بهترین منبع آن ماهی ها هستند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا