بازی ریاضیزنگ تفریح

بگو چه جوری می‌شینی تا بگم چه شخصیتی داری!


وضعیت نشستن افراد ویژگی های شخصیتی پنهان آنها را آشکار می‌کند.

مدرسه آنلاین– آزمون شخصیت‌شناسی وضعیت نشستن بدین صورت است که به زوایای پنهان شخصیت با توجه به نوع نشستن می‌پردازد.

آیا با زانوهای صاف می‌نشینید یا با زانوهای از هم جدا یا با مچ پا به صورت ضربدری یا با پای ضربدری؟ آیا حالت نشسته چهار زانو می‌نشینید؟ وضعیت‌های مختلف نشستن و اینکه وضعیت نشستن شما در مورد شخصیت شما چه می گوید را در زیر می‌آوریم. با ما همراه باشید و خود و دیگران را از طریق شکل نشستن بهتر بشناسید.

زبان بدن ما احساسات و افکار پنهان ما را آشکار می کند، تنها در صورتی که مهارت‌های درک خواندن نشانه های غیرکلامی را داشته باشیم می‌توانیم به این وجوه پنهان پی ببریم. 

وضعیت نشستن شماره 1: زانوها صاف

اگر با زانوهایتان صاف می‌نشینید، یعنی شما وقت‌شناس، منطقی و بسیار صادق هستید. شما معمولاً نگرش مثبتی نسبت به زندگی دارید و دارای اعتماد به نفسید و درک بهتری از خودتان دارید.

مطالعه‌ای که در دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد نشان داد افرادی که در مصاحبه‌ها با زانوهای صاف می‌نشینند برای شغل‌هایی که برای آن درخواست داده بودند واجد شرایط‌تر تلقی می‌شوند. آنها به خود و مهارت‌هایشان آگاه بودند و اعتماد داشتند. 

اگر حالت نشستن مورد علاقۀ شما با زانوهای صاف است، معمولاً کاملاً محتاط هستید. شما فقط در صورت لزوم صحبت می‌کنید و از شایعات پرهیز می‌کنید. اما همه چیز را در دلتان نگه نمی‌دارید. شما افکار دیگران را به روشی مستقیم و بدون سوء نیت می‌فهمید. شما همچنین در نحوۀ مدیریت احساسات خود بسیار قوی هستید.

وضعیت نشستن شماره 2: زانوها از هم جدا

اگر با زانوهای باز می‌نشینید، یعنی ممکن است شما فردی خودمحور باشید. شما می‌توانید ناله کنید و فقط به خودتان فکر کنید. شما می‌توانید خودخواه باشید. شما ممکن است پرانرژی باشید. وقتی به این صورت می‌نشینید، نشان می‌دهد که در تلاش هستید قلمرو خود را مشخص کنید و قدرت خود را به نمایش بگذارید.

با این حال، مطالعات به ما می‌گویند که اگر معمولاً زبان بدن نشسته را جدا از زانو می‌پذیرید، مضطرب هستید و اعتماد به نفس پایینی دارید، به همین دلیل است که می‌خواهید تا آنجا که ممکن است فضایی را اشغال کنید تا احساس خوبی در مورد خود داشته باشید. به راحتی با یک چیز جذاب حواستان پرت می‌شود و کم‌توجه هستید. مضطرب هستید اما ممکن است این اضطراب را نشان ندهید.


شما فردی کمال‌طلب هستید. دائماً بیش از حد فکر می‌کنید. گاه پر از  ترس از این هستید که همه چیز بر وفق مراد شما نباشد. ممکن است ایده‌های بسیار خوبی در سرتان باشد، اما معمولا بیان آنها برایتان دشوار است.

همچنین ممکن است از عواقب اعمال یا گفتار خود بی‌اطلاع باشید. در روابط معمولاً از تعهدات فرار می‌کنید. حتی اگر حل و فصل کنید، دوست دارید همه چیز همانطور که می‌خواهید پیش برود و اگر غیر این باشد ممکن است عصبانی شوید. 


وضعیت نشستن شماره 3: پاهای ضربدری

اگر با پاهای روی هم می‌نشینید، یعنی شما روابط اجتماعی خوبی دارید و حرف‌زن خوبی هستید. صحبت کردن با شما لذت بخش است. شما کمتر اهل قضاوت هستید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا بفهمید طرف مقابل در چه موردی می‌خواهد صحبت کند.

شما سرشار از ایده و خلاقیت هستید. شما رؤیاپرداز و دارای تفکر بسیار تخیّلی هستید. شما فردی محتاط هستید و به راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کنید. معمولاً افکارتان را برای خودتان نگه می‌دارید. ممکن است زمان زیادی را صرف کنید تا کسی را به زندگی و حریم خود راه دهید. به راحتی تسلیم نمی‌شوید.

ممکن است خونگرم به نظر بیایید اما به راحتی با کسی دوست و صمیمی نمی‌شوید. ترجیح می‌دهید روی افکار و احساسات خود تمرکز کنید. اهل مهمانی نیستید و ترجیح می‌دهید به دنیای درون خود گرایش داشته باشید تا دنیای بیرون. 

شما معمولاً شخصیتی جذاب و کاریزماتیک دارید. اهل تعارف نیستید و نیازی به اثبات خود به دیگران ندارید. از زندگی نهایت لذت را می برید. معمولاً زنان بازیگر و هنرمند پاهایشان را روی هم می‌گذارند.




وضعیت نشستن شماره 4: مچ پا ضربدری

حالت‌های نشستن مچ پاهای متقاطع نشان می‌دهد شخصیت شما سر به زیر، ظریف و پیچیده است. شما معمولاً حالت‌های شاهانه دارید. همچنین شما دارای انرژی مثبت و انگیزه‌دهنده هستید. برای رسیدن به اهدافتان سخت و خستگی‌ناپذیر کار می‌کنید.

شما معمولاً دوست دارید محتاط باشید و شخصیت خود را بروز ندهید. شما همچنین توانایی عجیبی در آرامش و اعتماد به نفس در هر موقعیتی دارید. می توانید به اطرافیان خود نیز احساس اعتماد به نفس بدهید. معمولاً خود را با متانت و به ندرت مضطرب می‌کنید. عجول نیستید.

 ظاهر خود را مطابق با  شرایط می‌کنید. احساس اضطراب خود را به راحتی پنهان می‌کنید. نیز شما شنوندۀ خوبی هستید، شاید به همین دلیل است که مردم زیاد به شما اعتماد می‌کنند. شما همچنین بسیار درونگرا هستید و هرگز برنامه‌های خود را برای دیگران فاش نمی‌کنید.



وضعیت نشستن شماره 5: قفل چهار پا

حالت نشستن قفل پا شکل چهار است با پاهای روی هم رفته، یک مچ پا روی زانو دیگر قرار می‌گیرد.

اگر در حالت نشستن قفل چهار پا بنشینید، شخصیت شما در وضعیت نشستن نشان می‌دهد که اعتماد به نفس، مقتدر و مسلط هستید. صرف نظر از جنسیت، اگر با چهار پاهای ضربدری بنشینید، در مقایسه با افرادی که حالت‌های نشستن دیگری دارند، جوان‌تر، آرام‌تر، خودکفاتر، مسلط‌تر و اعتماد به نفس‌تر هستید.

شما ذهن و انرژی خود را صرف رفع هر کمبودی در هر زمینه‌ای از زندگی خود می‌کنید. اهداف خود را تعیین کرده و برای رسیدن به همۀ آنها هوشمندانه کار می‌کنید. شغل و تحصیل شما برای شما در اولویت است. شما از مشاغلی لذت می‌برید که تنوع دارد و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید و یک روال و کسل‌کننده نیست.

شما همچنین عاشق حریم خصوصی خود هستید و به نظم اهمیت می‌دهید. به گفته متخصصان رفتار، شما  ممکن است بر این باور باشید که هر چیزی زمان و مکان خاص خود را دارد و در هر چیزی یک نظم الهی می‌بینید.

دوست دارید که خوب لباس بپوشید و خوب به نظر برسید. با این حال شما ماهیت استدلالی یا رقابتی دارید و به احتمال زیاد هر نظری غیر از نظر خود را رد می‌کنید.






نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا