بازی ریاضیزنگ تفریح

به هوش خود نمره دهید

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند در خانه و هرجای دیگر انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از آن لذت هم ببرند. سرگرمی حل معما و آزمون‌های هوش از آن جمله است که ما بنا داریم به‌طور مرتب یک آزمون و معما داشته باشیم.

IQ مخفف هوشبهر است و به نمرۀ دریافت‌شده در آزمون‌های استاندارد هوش اشاره دارد. نمرۀ این آزمون‌ها گرچه نشان از هوش و توانایی هوشی دارد اما به مرور و با تمرین و ممارست، هوش پرورده می‌شود و ممکن است فردی که ابتدا نمرۀ چندان بالایی نمی‌گرفته، کم‌کم و با حل معماها و آزمون‌های هوش بیشتر بتواند نمرۀ عالی بگیرد. محققان می‌گویند اندازۀ مغز شما تا حدود 90 سالگی تقریبا یکسان باقی خواهد ماند، به شرطی که شما آن را فعال نگه دارید. اگر مغز خود را مدام در معرض تجربیات، چالش‌ها، آزمون‌ها و معماها قرار دهید، هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنید نمی‌توانید مغزتان را سرزنده و شاداب نگه دارید؛ تمام این موارد ارتباطات سلولی مغز شما را حفظ می‌کند، بنابراین عملکرد کلی مغز شما به رغم افزایش سنتان باقی خواهد ماند. آزمون‌‌های هوش از مواردی هستند که مغز را سرزنده نگه می‌‌دارد و باعث افزایش هوش نیز می‌شود. آزمون‌های مختلف هوشی اعم از هوش عددی و هوش کلامی، حافظه، هوش تصویری و … به شما کمک می‌کند تا در زمینه‌های مختلف هوش خود را تقویت کنید.

آزمون زیر استدلال بینایی و آگاهی فضایی است.

*اگر تصویر زیر را از روی نقطه‌چین‌ها تا بزنیم چه شکلی ایجاد می‌شود؟

پاسخ گزینۀ (ج) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا