آشپزیزندگی امروز

با طرز تهیه مربای لذیذ و خوشمزه پوست پرتقال آشنا شوید

عطر نان تازه صبح‌ها وقتی با چای تازه‌دم همراه می‌شود، هوش از سر آدم می‌برد و می‌فهمی که بساط صبحانه جور است. صبحانه از وعده‌های مهم غذایی است که ما ایرانی‌ها عادت داریم آن را مفصل برگزار کنیم.

مدرسه آنلاین_ مربا از همراهان سفرۀ صبحانه است که در کنار پنیر و کره می‌نشیند و رنگ و لعاب و البته طعم ویژه‌ای به آن می‌بخشد. پختن مربا در منزل کار کدبانوهای ایرانی است که آن را با عشق از میوه‌های رنگارنگ فصل تهیه می‌کنند و خانواده را مهمان هنرخویش می‌سازند.

به راحتی می‌توان در منزل مرباهای مختلف تهیه کرد. ما امروز طرز تهیۀ مربای پوست پرتقال را برای شما خوبان درنظر گرفته‌ایم.

مواد لازم:

پوست پرتقال 500 گرم

شکر 500 گرم

آب 2 لیوان

آب لیمو ترش 2 قاشق غذا خوری (برای جلوگیری از شکرک زدن)

طرز تهیه:

مرحلۀ اول

ابتدا پوست نارنجی پرتقال را می‌گیریم. سعی کنیم قسمت سفید رنگ پوست باقی نماند. سپس آن را به صورت خلالی خرد می‌کنیم.  بعد آن‌ را برای حدود ۱۲ ساعت در آب یخ قرار دهید و در این فاصله چند بار آب آن را عوض کنید.

مرحۀ دوم

حالا پوست‌های پرتقال را داخل آب جوش قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد تا تلخی پوست‌های پرتقال به طور کامل گرفته شود. سپس پوست‌ها را داخل آب یخ بریزید. بهتر است آن را امتحان کنید که تلخی نداشته باشد. اگر تلخ بود یک دو بار دیگر آن را در آب جوش به مدت 10 دقیقه بجوشانید و در آب سرد بریزید. برای این‌که مربا کپک نزند کمی به آرامی با دست پوست‌های پرتقال را فشار دهید تا آب آنها گرفته شود.

مرحۀ سوم

حالا آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شکر حل شد، خلال های پوست پرتقال را به قابلمه اضافه می‌کنیم. 

مرحلۀ چهارم:

به پوست‌های پرتقال حدود نیم ساعت فرصت می‌دهیم تا با حرارت کم، خوب بپزه و نرم شود و مربا به اصطلاح قوام بیاید. پس از آنکه مربا قوام آمد زیرش را خاموش کرده و به آن آب لیمو اضافه می‌کنیم.

بهتر است به جای گذاشتن در قابلمه از دستمال پارچه‌ای بر روی قابلمه  استفاده کنید و بگذارید تا یک روز تمام در دمای محیط بماند. حالا می‌توانید مربای خوش‌آب و رنگ پرتقال را در ظرف مورد نظر بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.

صبحانه با مربای خوشمزۀ پوست پرتقال گواری وجودتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا