چند رسانه ای

ایده هایی برای تزیین مدرسه برای دهه فجر

شور و نشاط دهه فجر همیشه برای دانش آموزان جذاب بوده و همه ساله با فرارسیدن ایام ۲۲ بهمن که مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، در مدارس کشور جشن های زیادی برگزار می شود. یکی از دغدغه های دانش آموزان در این ایام تزیین مدرسه است.

مدرسه آنلاین- از سال 57، بهمن ماه همیشه با شور و حال خاصی همراه است. این دوره به خصوص برای دانش آموزان بخاطر برپایی مراسم های خاصی جشن انقلاب در مدارس، با خاطرات خوشی همراه بوده است. یکی از اقدامات رایج در این روزها تزیین مدرسه است.

دهه فجر

در روز های بهمن ۱۳۵۷، مبارزات مردم مسلمان به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشست و نتیجه آن نابودی ظلم و استبداد ناشی از پادشاهی ۲۵۰۰ ساله رژیم پهلوی و تاسیس حکومت اسلامی در ایران بود. از این رو مردم ایران هر ساله در دهه فجر که از روز ۱۲ بهمن شروع شده و تا پایان ۲۲ بهمن ادامه دارد، این ایام را جشن می گیرند.

استفاده از روزنامه های سال 57 

دسترسی به روزنامه هایی که در کوران حوادث انقلاب، اخبار را منتشر می‌کردند کار سختی نیست.صفحه اول این روزنامه‌ها را روی کاغذهای آ3 و آ4 پرینت کنید و به شکل های مختلف در معرض دید بچه‌ها قرار بدهید.

با توجه به اینکه در آن روزها روزنامه و روزنامه خوانی رونق بسیاری داشته است، بسیاری از انقلابیون بعد از اتفاقات مختلف مثل رفتن شاه یا آمدن امام صفحه اصلی روزنامه‌ها را تهیه می‌کردند و با آن ها به شادی می‌پرداختند. به نمایش گذاشتن این صفحات تا حد زیادی می‌تواند بچه‌ها را با فضای آن روزها آشنا کند.

پرچم ایران

پرچم یک کشور، نمادی قابل احترام برای مردم به حساب می‌آید و اکثرا نسبت به آن حس خوشایند و وفاداری دارند و با به اهتزاز درآمدن آن احساس غرور در مردم به وجود می‌آید. دهه فجر نیز به عنوان برهه ای مهم و حیاتی در تاریخ کشور ما فرصت مناسبی است تا حس وطن دوستی و عشق به انقلاب اسلامی در دانش‌آموزان نهادینه شود و برای این امر استفاده از پرچم، ایده جالبی می‌باشد.

در رابطه با این مبحث، کارهای گوناگون زیادی می‌توان انجام داد. مثلا در مدارس ابتدایی با کمک دانش آموزان میتوان پرچم ایران را طراحی کرد، بدین صورت که شکل ظاهری پرچم در مقیاس بزرگ کشیده و برای رنگ آمیزی از دانش آموزان خواسته شود تا که کف دست خود را رنگی کرده و به پرچم ایران بزنند.

نصب ریسه های پرچمی در فضای کلاس و راهرو مدرسه و یا درست کردن پرچم ایران با استفاده از کاغذ رنگی نیز می‌تواند ایده های جالبی باشد.

استفاده از گل لاله

برای رسیدن به انقلاب، شهدای بسیاری جان خود را داده‌اند، باتوجه به این که گل لاله در ادبیات ایرانی نشان از خون شهیدان است، پیشنهاد می‌شود برای زنده کردن یاد شهیدان در مدارس از گل‌های لاله برای دکوراسیون استفاده شود.

روزشمار ایام الله دهه فجر

برای نمایش روزشمار راه های مختلفی وجود دارد. برای مثال می‌توان حوادث هر روز را ( از 12بهمن تا 22 بهمن) به صورت دست‌نویس بر روی مقواهای بنویسید و به تابلوی اعلانات مدرسه نصب کنید. اگر خود بچه ها این مقواها را آماده کنند، تا مدت ها دیگر حوادث این روزها را فراموش نمیکنند.
راه بسیار ساده دیگر قرائت حوادث دهه فجر در مراسم صبحگاه توسط خود بچه ها می‌باشد.

ایده هایی از تزیین برد مدرسه برای دهه فجر

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. عکس سرتیتر خبر تون! بدون دریای مازندران (خزر)و خلیج فارس و دریای عمان چه معنی دارد!؟؟؟ شاید دستور دارین که بچه های ما فراموش کنند تا کجای دریای خزر مال ایران بوده و هست!!!!

  2. یادش بخیر …نمی دانستیم مثل امروز .. ولی تو مدرسه از اول بهمن خودمان با پول تو جیبی پرچم و کاغذ رنگی می خریدیم نقل و…و بین بچه ها تقسیم می کردیم و…چه شده که با گذشت چند دهه هم ما بزرگترها و جوانان امروز از ….بدشان می اید

    1. من به نمایندگی از نوجوان امروز میگویی م ما عاشق این انقلاب و میهن خود هستیم و ان شاءالله به یاری خدا این حکومت را به دست صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میرسانیم

  3. پس مردم خوی در باران و برف و سرما مانده چی ؟ایده ایی برای کمک به اونها ندارید ؟با شعور مردم شوخی نکنید

    1. به جا این حرفا پاشو برو کمک کن
      زلزله شدید بوده خسارت زیاد وارد شده همه بسیحیا سپاهیا اخوندا ارتشیا ریختن اونجا دارن کمک میکنن یه خسته نباشیدم چیز بدی نیس

  4. خودتون هم میدونید همه شادیهاتون ظاهریه و با سیلی صورت مردم رو سرخ نگه داشتین

    1. شادی های ما از اعماق وجوده
      چون حقیقی و مشروع هستش
      فطرت انسان با خدا آرومه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا