جدیدترین اخبار

اولین مدرسه سبز کشور افتتاح شد

در سفر وزير آموزش‌وپرورش به استان زنجان اولین مدرسه سبز کشور با اعتباری بالغ‌بر ۱۷۷ ميليارد ريال افتتاح شد.

مدرسه آنلاین- یوسف نوری در آيين افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه خیری مشارکتی زنده‌یاد بهروز عیوضی که به‌عنوان اولین مدرسه سبز کشور است، گفت: مدرسه، شامل سازمان‌های یادگیرنده است، یعنی دانش‌آموز با حضور در محیط آن علاوه بر علم، سایر مسائل را نیز می‌آموزد.

وی در خصوص ویژگی‌های مدرسه سبز ازجمله تأمین انرژی و بازیافت آب باران اظهار کرد: استفاده از هویت معماری بناهای تاریخی در ساخت این‌گونه بناها می‌تواند منجر به افزايش سواد دانش‌آموز شود، زيرا اين سواد با مشاهده محیط در حوزه‌های مختلف ارتقا می‌یابد.

نوری افزود: دانش‌آموز همان‌طور که با مشاهده ویژگی‌های این مدرسه با فناوری‌های نوین آشنا می‌شوند، با مشاهده معماری، سوادشان در حوزه هویت معماری افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: فضای فیزیکی هر محیطی، هم سواد و هم آرامش ایجاد می‌کند؛ بنابراین هراندازه در معماري بناها مسائل هویتی در نظر گرفته شود، به تقویت و ارتقای سطح سواد هویتی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

شایان‌ذکر است، آموزشگاه زنده‌یاد بهروز عیوضی به‌صورت مشارکتی و با ۱۲ کلاس درس در ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا و ۲ هزار و ۷۱۲ مترمربع محوطه‌سازی ساخته‌شده است. در اين پروژه ۱۹ میلیارد ریال توسط خیر مدرسه ساز و ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای این آموزشگاه اختصاص داده‌شده كه برای تجهیز آن نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار صَرف شده است.

از ويژگي‎هاي اين مدرسه سبز؛ استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی، استفاده از مصالح بوم آورد جهت کاهش انتقال حرارت جداره ساختمان، سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند، سیستم اعلام و اطفای حریق مستقل و پنل‌های خورشیدی با توانایی تولید ۱۰ کیلووات انرژی برق که مازاد مصرف آموزشگاه را می‌توان به شبکه برق استان فروخت.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا