جدیدترین اخبار

آیا شرایط گفت‌وگوی آزاد در مدارس فراهم می شود؟

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور تشكل ها گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نقشه راه و مسیر حرکت تمام فعالیت‌های مدارس است و پرداختن ویژه به مسائل تربیتی یکی از ارکان اصلی این سند می‌باشد.

مدرسه آنلاین- سيد بابك هاشمی نکو در جمع مدیران مدارس شهرستان میناب اظهار داشت: آموزش وقتی به موفقیت خواهد رسید که مبتنی بر عدالت آموزشی باشد و باید تلاش کرد که به این عدالت آموزشی نزدیک شویم.

وی افزود: گفتمان موردنیاز مدارس، گفتمان تربیتی است و از آنجائی که تربیت یک اثر تعاملی است، احیا اصلی تربیت و فعالیت‌های تربیتی باید محور برنامه‌ها و فعالیت های مدارس قرار گیرد.

هاشمي ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه و مسیر حرکت تمام فعالیت های مدارس می باشد که پرداختن ویژه به مسائل تربیتی یکی از ارکان اصلی این سند به شمار می آید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشكل ها با بیان اینکه هماهنگی ارکان مدرسه موفقیت بیشتر اهداف تربیتی و آموزشی را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: نسل دانش آموزی امروز، نسلی آرمانگراست و باید مجال حرف زدن و ابراز احساسات و گفتن عقاید را برای آنها در مدارس فراهم آوریم.

هاشمی افزود: مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان که نمونه یک جامعه کوچکتر به شمار می آید، باید به روز باشد و پاسخگویی مناسبی برای این نسل باشیم و شرایط گفتگوی منطقی و آزاد را در مدارس فراهم سازیم.

چهار پروژه ورزشی دانش آموزی در شهرستان میناب به بهره برداری رسید

با حضور سيد بابك هاشمي نكو مشاور وزیر آموزش و پرورش: چهار پروژه ورزشی دانش آموزی در شهرستان میناب به بهره برداری رسید. اين پروژه ها شامل؛ سه زمین چمن مصنوعی و یک زمین والیبال ساحلی دانش آموزی در شهرستان میناب، با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری است. سه زمین چمن مصنوعی، هر یک به مساحت ۸۰۰ متر و اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با بهره برداری از این سه پروژه، تعداد زمین های ورزشی رو باز استان هرمزگان به ۳۴ زمین افزایش یافت.

در ساخت این پروژه ها، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل طرح شهید سلیمانی و دو میلیارد ریال توسط شهرداری، دهیاری و یا خیرین هزینه شده است.

ایجاد شور و نشاط در مدارس، تندرستی و سلامت دانش آموزان، استعداد یابی، توجه ویژه به ساحت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق مدرسه محوری در محلات شهری و روستایی از مهمترین اهداف افزایش سرانه ورزشی در مدارس است.

نسل جوان نیاز به همراهی و همدلی دارد باید به فرزندانمان اجازه گفتگو بدهیم

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور تشكل ها در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نسل جوان امروز نیاز به همراهی و همدلی دارد باید به فرزندانمان اجازه گفتگو بدهیم.

سيد بابك هاشمي نكو با اشاره به لزوم و اهمیت جهاد تبیین افزود نسل جوان امروز نیاز به همراهی و همدلی دارد باید به فرزندانمان اجازه صحبت کردن بیان اندیشه و عقاید دهیم. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بهترین نقشه راه ما است که اگر به درستی به اجرا درآید بخش اعظمی از مشکلات ما حل خواهد شد.

هاشمی نکو در ادامه با بیان اینکه همه ما در قبال مسائل کشور به نحوی دخیل و سهیم هستیم افزود: در خصوص پیشرفت ها و همچنین مشکلات موجود سهم خود را مشخص و برابر آن فعالیت، اقدام و یادر جهت جبران تلاش نماییم.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور تشكل ها در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه نیروی پرورشی لزوم استفاده از نیروهای فرهنگی تربیتی خصوصاً بر تربیت مربی در دانشگاه فرهنگیان تاکید نمود و افزود:

مدیران در جهت روشنگری دانش‌آموزان و دوری از تنش ها به صورت ویژه تلاش نمایند و هیچ کس به اندازه معلم بر دانش آموز تاثیر گذار نیست.

وی با اشاره به لزوم تجلیل و تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان فعال و روشنگر بر انگیزه سازی در بقیه همکاران و دانش آموزان تاکید وتوسعه تشکل ها و گروههای گفتمان دانش آموزی و استفاده از نظرات و اجازه بیان احساسات و خواسته های آنان راپراهمیت، مثمرثمروموجب افزایش اعتماد به نفس آنان دانست و گفت:

هر چه امروز دشمن در جنگ نرم به وسیله تولید محتوا برای دانش آموزان ما انجام می دهد ما در مقابل باید مطالب ومحتواهای روشنگرانه بیشتر و بهتر از پیش تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم چرا که اکنون وقت احیای واقعی فعالیت‌های فرهنگی فرهنگی و تربیتی می باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا