جدیدترین اخبار

آموزش و پرورش هیچ مشکلی برای ارائه کارنامه به مادر دانش آموزان ندارد

مدیرکل ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی در خصوص مراجعه صرف پدر برای دریافت کارنامه دانش آموز گفت: آموزش و پرورش هیچ مشکلی برای ارائه کارنامه به مادر ندارد.

مدرسه آنلاین-  کفراشی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی زاگرس با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی اینکه کارنامه دانش آموز فقط به پدر ارائه می‌شود اظهار داشت: حضانت حق پدر و مادر است و همانطور که برای انجام ثبت نام و حتی حضور در انجمن اولیا و مربیان مادران حضور دارند برای ارائه کارنامه هم تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: در بسیاری موارد والدین از طریق پرتال همگام می‌توانند به کارنامه دسترسی داشته باشند و اصلا نیازی به مراجعه حضوری نیست.

کفراشی با اشاره به اینکه منعی در زمینه ارائه کارنامه به پدر یا مادر وجود ندارد اظهارداشت: طبق قانون درصورت جدایی والدین ممکن است این موضوع متفاوت باشد و مدارک به یکی از والدین (پدر یا مادر) که حضانت فرزند را بر عهده دارد تحویل داده شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه آموزش از اول مهر ماه در فضای شاد آغاز می‌شود گفت: در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت کمتر است تدریس بصورت حضوری خواهد بود.

وی گفت: با افزایش واکسیناسیون در آبانماه و ایجاد امنیت بیشتر، با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بصورت تدریجی امکان آموزش در مدارس زیر ۱۵۰ نفر بصورت حضوری وجود خواهد داشت.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود:در مدارسی که جمعیت زیاد است با نظر شورای مدرسه و تصمیم مدیر نسبت به آموزش حضوری یا مجازی تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد فرهنگیان دز اول و بیش از ۷۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند گفت: اولویت تزریق واکسن با همکاران فرهنگی است و درصورت انجام واکسیناسیون برای دانش آموزان این کار از مقاطع بالا آغاز خواهد شد.

کفراشی با اشاره به اینکه ۳۳۰ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل اند گفت: از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در فضای آموزشی شاد احراز هویت شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت روبرو شدن با موج ششم آموزش مجازی ادامه خواهد یافت.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در تلاش است تا تجهیزات لازم همچون گوشی را برای بهره مندی از فضای آموزش شاد در اختیار دانش آموزان قرار دهد افزود: وزارت آموزش و پرورش از اعضای شورای معاونین یک نفر را به عنوان معین انتخاب کرده است تا با حضور در استانها پیگیر حل و رفع مشکلات باشند.

کفراشی در ادامه سلامت دانش آموزان را مهم دانست و گفت: اولویت اول آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش آموزان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا